معرفي 4 مدل از صفحات باتري ماشين

۲۸ بازديد

معرفي 4 مدل از صفحات باتري ماشين

 

8 نوع باتري خودرو

قبل از اينكه به انواع مختلف بپردازيم، مهم است كه توجه داشته باشيم كه چرا در وهله اول انواع بسيار زيادي وجود دارد و كارشناسان تليسان قصد دارند تا مهم ترين و به روز تريم صفحات را براي شما به تحرير در بياورند.

 

تا حد زيادي به قدرت بستگي دارد.

 

به ياد داشته باشيد، خودروهاي مدرن نيازهاي برق متفاوتي دارند.

 

به اين ترتيب، باتري‌هاي خودرو نيز متناسب با اين نيازها متفاوت هستند.

 

اكنون، بياييد به ? نوع رايج از باتري‌هاي خودرو كه امروزه در دسترس هستند، بپردازيم:

d5_8lw8.jpg

 

1. باتري سرب اسيدي غرق شده (سلول مرطوب)

باتري سرب اسيدي قديمي ترين نوع باتري خودرو است و بسيار رايج و مقرون به صرفه است. به آن باتري SLI نيز مي گويند كه مخفف عبارت «استارت، سبك، سنگين» است.

 

باتري سيل شده يك باتري سلول مرطوب است. معمولاً از 6 سلول با محلول الكتروليت مايع اسيد سولفوريك و آب ساخته شده و ولتاژ 12.6 ولت را در شارژ كامل تامين مي كند.

 

اين باتري قابل اعتماد براي راه اندازي موتورها است و انرژي الكتريكي كافي براي تامين انرژي لوازم جانبي استاندارد خودرو را فراهم مي كند. با اين حال، محلول الكتروليت بايد به صورت دوره‌اي پر شود و براي جلوگيري از ريختن آن بايد به صورت عمودي نصب شود.

 

اين باتري سلول مرطوب همچنين در صورتي كه كمتر از 50 درصد از عمق تخليه (DoD) خود تخليه شود، عمر باتري را كاهش مي دهد.

 

2. باطري نقره اي كلسيمي

اين نوع باتري به عنوان پيشرفتي نسبت به فناوري باتري هاي سيل شده طراحي شده است. اين باتري هنوز يك باتري سرب اسيد با محلول الكتروليت است، اما از صفحات سرب-كلسيم-نقره به جاي صفحات سرب-آنتيموان در باتري هاي معمولي استفاده مي كند و ما متخصصين برقي خودرو در تليسان پيشنهاد صفحات سيلد را ميكنيم

 

معمولاً مهر و موم شده و بدون تعمير و نگهداري است.

 

باتري كلسيم نقره اي در برابر خوردگي مقاوم تر و در دماهاي بالا انعطاف پذيرتر است، بنابراين در آب و هواي گرم عمر طولاني تري دارد

 

 

با اين حال، باتري كلسيم نقره اي به ولتاژ شارژ بالاتري نياز دارد و مي تواند به سرعت در اثر سولفاته شدن (آسيب به صفحات باتري) خراب شود.

 

3. باتري غرق‌شده پيشرفته (EFB)

باتري اي اف بي يك باتري سلول مرطوب بهينه شده و با كارايي بالاتر است. از محلول الكتروليت مايع استفاده مي كند، اما يك باتري مهر و موم شده است كه به گونه اي طراحي شده است كه دو برابر دوچرخه سواري را تحمل كند.

 

باتري اي اف بي مي تواند حدود 85000 ميل لنگ موتور را در مقايسه با 30000 باطري معمولي توليد كند. اين به عنوان يك گزينه پايين تر براي باتري آ جي ام براي دوام و عملكرد معرفي شد كه اغلب در خودروهايي با فناوري استارت ساده استفاده مي شود پيشنهاد دوم تليسان به شما اين محصول است.

 

4. باتري سلول ژل (سلول خشك)

باتري هاي سلول ژل به عنوان يك نسخه غير قابل ريختن باتري هاي سيل ساخته شدند. آنها نوعي باتري ويرا هستند و به عنوان باتري سلول خشك نيز شناخته مي شوند.

 

باتري ژل شبيه باتري پر شده است، اما كلسيم جايگزين آنتيموان در صفحات سرب مي شود و سيليس به محلول الكتروليت اضافه مي شود و آن را به ژل تبديل مي كند. عمر چرخه آن افزايش يافته و در برابر لرزش و ضربه مقاوم تر است.

 

هنوز هم مي‌توانيد باتري ژل را در بازار پيدا كنيد، اما پيشرفت‌ها در باتري‌هاي آجي ام كاربرد آن را محدود كرده است.

در صورتي كه قصد خريد باتري ماشين از وب سايت تليسان را داريد ميتوانيد از طريق اين لينك اقدام كنيد.

 

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش)

۲۶ بازديد

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش) با جديت انجام شود:

 

 اين كار مزاياي ذيل را خواهد داشت

 

 ‏ هواگيري باعث افزايش عمر كليه تجهيزات شامل ديگ، پمپ ها، رادياتورها، پكيج و... خواهد شد.

 ‏ انجام عمل هواگيري، راندمان گرمايشي سيستم و بويژه بلوك‌هاي رادياتور را بشدت افزايش مي‌دهد و در نهايت باعث كاهش هزينه گاز مصرفي خواهد شد  ‏هواگيري خطر نشت آب از سيستم(رادياتورها) را كاهش مي‌دهد.

 ‏همانطور كه مطمئنا همه شما اين موضوع را ديده و يا شنيده ايد كه هوا و يا به عبارتي گازي‌ كه داخل رادياتورها هست به خاطر فعل و انفعالات شيميايي كه در سيستم رخ مي‌دهد تا حدودي خاصيت اشتعال زايي دارد و همين امر نشان از قدرت بالاي خورندگي اين گاز مي‌باشد   ‏بنابراين هواگيري مرتب و به موقع از بديهي ترين اصول نگهداري تجهيزات گرمايشي مي‌باشد.

 ‏يكي از نكاتي كه معمولا در همين رابطه پيشنهاد مي‌شود نصب شير هواگيري خودكار روي رادياتوري كه بيشتر از همه هوا مي‌گيرد   ‏همچنين تزريق محلولي كه در سايت پكيجكار روش تهيه آن را شرح داديم به افزايش راندمان و بازدهي رادياتور كمك زيادي مي‌كند  و يا ميتونيد نسبت به خريد ضد يخ مخصوص پكيج   كه توليد شركت پكيجكار مي‌باشد خريداري كنيد.

 ‏ 2_ تميز كردن سطوح رادياتورها از گرد و خاك باعث افزايش راندمان حرارتي آنها و كاهش خطر سياه شدن و دوده زدن ديوار اطراف رادياتور مي‌شود.

 ‏3_ تا آنجا كه امكان دارد فضاي اطراف رادياتورها بايد باز باشد (براي گردش بهتر هوا و افزايش بازدهي و قدرت حرارتي). بنابراين سعي كنيد انواع پوشش ها و موانع را (مانند پرده ، مبلمان و...) از جلوي آن دور كنيد.

 ‏4_تعبيه رادياتورهاي حوله خشك كن در فضاهايي مانند حمام و سرويس علاوه بر كاهش رطوبت و افزايش فاكتورهاي بهداشتي در اين مكان ها، وسيله مناسبي براي خشك كردن حوله و البسه نم دار مي‌باشد.

ارور e29 پكيج بوتان     مدل cv424 جزو خطاهاي شايع مي‌باشد كه آموزش رفع آن را در مقاله فوق ارائه داديم.

جهت آموزش صفر تا صد تعمير پكيج بوتان به اين لينك مراجعه كنيد

 

 

رنگ ترموود

۲۴ بازديد

رنگ ترموود يكي از رنگ‌هاي مصرفي در رنگ آميزي چوب‌هاي ترمو وود است. چوب‌ها انواع مختلف و متنوعي دارد كه انتخاب آن‌ها به مواد مختلفي چون موارد استفاده از چوب، سليقه، توان مالي و غيره بستگي دارد. چوب‌ها را بر اساس رنگ، نوع، جنس و … مي‌توان به دسته‌هاي مختلف تقسيم كرد. چوب‌ها از درخت‌هاي متعددي چون درخت افرا، درخت بلوط، درخت سرخدار، درخت كاج، درخت صنوبر و غيره توليد مي‌شوند. چوب ترموود يكي از چوب‌هاي بسيار محبوب و با كيفيت مي‌باشد كه سطح آن را با استفاده از رنگ مخصوص به نام رنگ ترموود بايد رنگ‌آميزي كرد. در اينجا قصد داريم به معرفي چوب ترمووود و رنگ ترموود بپردازيم و همچنين انواع آن و نحوه رنگ‌آميزي را بيان كنيم.

رنگ ترموود و انواع آن:

رنگ ترموود نوعي از رنگ‌هاي مصرفي جهت رنگ آميزي چوب هاي ترمو وود به حساب مي‌آيد كه مزيت‌ها و ويژگي‌هاي بسيار زيادي دارد. اين رنگ داراي ?? نوع طيف رنگي است. از مزيت‌هاي ديگر اين نوع رنگ مي‌توان به افزايش زيبايي و جذابيت ظاهري چوب‌هاي ترمو وود اشاره كرد.

رنگ ترموود از چوب‌ها در برابر عوامل محيطي، تغييرات آب و هوايي، اشعه‌اي مضر خورشيد مانند اشعه يو وي، موجودات موذي و غيره به خوبي مراقبت مي‌كند. رنگ ترموود انواع مختلف و متنوعي دارد كه تفاوت‌هايي با هم دارند. در واقع يكي از تفاوت‌هاي آن‌ها، طيف رنگي و تناژ آن مي‌باشد. از ديگر تفاوت آن‌ها مي‌توان به ساختار و يا فرمولاسيون آن‌ها اشاره كرد. اين رنگ در دو نوع تشكيل شده است كه يكي از آن ها رنگ هاي ترموود بر پايه روغن و ديگري رنگ هاي ترموود بر پايه آب خواهد بود.

رنگ آميزي ترموود

رنگ آميزي ترموود

رنگ ترموود پايه آب:

همان‌طور‌كه مشخص است ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ بر پايه و اساس آب بوده و هنگام استفاده به بافت چوب نفوذ مي‌كند. با آغشته كردن سطح چوب به اين نوع رنگ، رنگ مصرفي حدود دو الي سه ميلي متر به بافت چوب جذب مي‌شوند، در نتيجه هيچ گونه لايه‌اي روي سطح چوب ايجاد نخواهند كرد. از مزيت‌هاي اين نوع رنگ مي‌توان به عدم پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر تابش نور خورشيد، برخورد آب با آن و غيره اشاره كرد. اين نوع رنگ را براي چوب‌هاي مي‌توان استفاده كرد كه قرار است در اجراي نماي داخلي و بيروني ساختمان، سازه‌هاي چوبي، اشيا دكوري و تزييني و … مورد استفاده قرار گيرند.

رنگ ترموود پايه روغن:

در ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ از روغن مخصوص چوب جهت رنگ آميزي چوب‌ها استفاده شده است. در فرمولاسيون آن‌ها اغلب از ماده رنگي استفاده نمي‌شود و به صورت بي‌رنگ مي‌باشند. عملكرد رنگ ترموود توليد شده بر اساس روغن به گونه‌اي است كه تنها باعث براق شدن و جلا دادن به چوب مي‌شود و جلوه‌اي زيبا به چوب مي‌دهد. طرح چوب ترمو وود مورد نظر را نمي‌پوشاند. اين نوع رنگ در برابر اشعه يو وي نور خورشيد و ساير خطرات محيطي از چوب محافظت مي‌كند.

نحوه رنگ آميزي ترموود:

رنگ آميزي چوب ترمو با استفاده از رنگ ترموود طي چهار مرحله انجام مي‌شود كه بعد از انجام هر مرحله بايد به چوب ها ?? ساعت فرصت داد، سپس براي انجام مرحله بعد اقدام كرد. اجراي رنگ ترموود شامل مراحل غوطه ور كردن، رنگ آميزي، اسپري كردن مي‌باشد.

رنگ ترمو وود

رنگ ترمو وود

مراحل رنگ آميزي چوب ترمووود:

  1. اولين مرحله در رنگ آميزي چوب هاي ترموود با استفاده از رنگ ترموود، غوطه‌ور كردن چوب در حوضچه مي‌باشد. در ابتدا بايد چوب‌ها را در حوضچه‌اي كه از BASE پر شده است را قرار داد و آن‌ها را به مايع BASE غوطه‌ور كرد. بعد از غوطه‌ور كردن چوب‌هاي مورد نظر اجازه دهيد تا چوب‌ها به مدت ?? ساعت به خوبي خشك شوند.
  2. در مرحله بعد بايد با استفاده از ماده رنگي مورد نظر و با توجه به طيف رنگي مشخص شده توسط مشتري براي رنگ كردن سطح چوب اقدام مي‌شود. براي انجام اين كار رنگ را آماده كرده و با استفاده قلمو آغشته به اين رنگ سطح چوب تحت تاثير قرار داده مي‌شود. بعد از اين كه به تمام قسمت‌هاي چوب يك دست رنگ خورده شد به آن ?? ساعت فرصت داده مي‌شود تا خشك شود.
  3. در مرحله بعد بايد مرحله دوم را مجدد تكرار كرد. توجه به اين نكته ضروي است كه رنگ اول كاملا خشك شده باشد و قسمت‌هايي از آن رنگ شره نكرده باشد. بعد از اجراي رنگ در مرحله سوم اجازه دهيد تا چوب خشك شود.
  4. حال نوبت به استفاده از ماده TOP COAT مي‌رسد. در اين مرحله بايد ماده TOP COAT را روي چوب اسپري كنيد. بعد از اسپري TOP COAT روي چوب اجازه دهيد چوب كاملا خشك شود و سپس آن را بسته بندي كرده و به بازار عرضه كرد.

 

زبان پي اچ پي ( php ) چيست ؟‌

۲۸ بازديد

اگر اين مقاله را ميخوانيد به احتمال زياد شما در حال شروع يادگيري زبان برنامه نويسي پي اچ پي هستيد . پس اين مقاله را با دقت و حوصله بخوانيد .

 

زبان پي اچ پي ( php ) چيست ؟‌

 

بصورت خيلي ساده پي اچ پي يك زبان برنامه نويسي براي ساخت وب سايت است . از بزرگترين وب سايت هاي دنيا بگير تا سايت هاي كوچك شخصي از php استفاده ميكنند و براي هر كاري در بحث وب مناسب است . پس نگران اين نباشيد كه اگر كاري مد نظر داريد براي آن مناسب است يا نه چون در برنامه نويسي وب هيچ كم و كاستي ندارد .

پي اچ پي رشد چشم گيري داشته است . براي php هزاران سيستم آماده هست كه شما را در كسب و كارتان كمك ميكند .

شروع يادگيري زبان پي اچ پي بايد از طريق يه دوره ي آموزشي خوب باشد تا بتوانيد سريعتر وارد اين مسير شويد و در همان ابتداي راه از ان زده نشويد.

در ادامه يك دوره ي آموزشي ويديويي فارسي به شما معرفي خواهم كرد كه با ديدن آن هيچ مشكلي در زبان php نخواهيد داشت و من خودم از طريق اين دوره ي آموزشي پي اچ پي را ياد گرفتم كه اميدوارم براي شما هم مفيد باشد.

چرا بايد php را ياد بگيريم ؟

5_5n7i.jpg

بصورت خيلي ساده ، براي ورود به بازار كار و كسب درآمد در بحث وب حتما حتما حتما بايد پي اچ پي بلد باشيد . امروزه اكثر وب سايت ها چه در ايران و چه در خارج از ايران با زبان پي اچ پي هست .

از فروشگاه هاي بزرگ ايراني مثل ديجيكالا بگير تا درگاه پرداخت زرين پال و سايت هاي تخفيف و ديگر كسب و كار هاي انلاين همگي با زبان برنامه نويسي php هستند و اين قدرت عظيم پي اچ پي و بازار بزرگ سودآور آن را نشان ميدهد.

تقريبا هر شركتي به برنامه نويس php نياز مند است و به راحتي ميتوانيد استخدام شويد.

يا براي شروع يك كسب و كار اينترنتي خيلي ساده و راحت ميتوانيد با زبان برنامه نويسي php شروع كنيد ...

در كل جهان شركت ها به زبان برنامه نويسي php نيازمند هستند و شما با ياد گرفتن php يك ابزاري در كنار خود داريد كه در تك تك نقاط دنيا به درد شما ميخورد و ميتوانيد ادعا كنيد كه من برنامه نويسي وب بلد هستم و كلي درآمد كسب كنيد .

 

 

بهترين منبع شروع و يادگيري php چيست ؟‌

 

من از دوره ي آموزش مهندس نيك زاد براي شروع و يادگيري زبان برنامه نويسي پي اچ پي استفاده كردم . هر ويديو در ابتدا اسلايد هاي توضيحات داره و سپس وارد كدنويسي ميشن و با مثال هاي زياد سعي ميكنند مفهوم را بصورت عملي كار كنند.

نكته ي جالب اينجاست كه پايان جلسه تمرينات مرتبط با مباحث اون جلسه ميدهند كه بسيارعاليه و من دوره ي اموزشي فارسي اي تا حالا نديدم كه اينطوري باشه

بسيار عالي بود و من ازش نتيجه گرفتم پيشنهاد ميكنم حتما شما هم ببينيد .

 

اولين پيش نياز يادگيري PHP: يادگيري زبان HTML

HTML چيست؟ بدون شك HTML يا Hyper Text Markup Language اولين زباني است كه در دنياي وب نامش به گوش شما خواهد رسيد. HTML يك زبان برنامه نويسي نيست بلكه يك زبان نشانه گذاري است كه به عنوان هسته و بدنه اصلي صفحات وب به حساب مي‌آيد. در حقيقت هر چيزي كه در مرورگر اينترنتي خودتان مي‌بينيد نتيجه پردازش زبان HTML است.

در دنياي برنامه نويسي وب خروجي و نتيجه تمام زبان‌هاي برنامه نويسي سمت سرور از جمله PHP ،Python و… به كدهاي HTML تبديل مي‌شوند تا بتوانند در مرورگر كاربر نمايش داده شوند. پس براي آموزش PHP از ابتدا بايد HTML را به خوبي بشناسيد. خبر خوب براي كساني كه تا الان با اين زبان آشنا نشده اند اين است كه يادگيري زبان HTML خيلي آسان مي‌باشد.

منظور از Hypertext چيست؟

شايد براي شما سوال شود، كه منظور از كلمه Hypertext چيست و چرا در عبارت PHP از اين كلمه استفاده شده است؟

حرف دوم و سوم PHP از سر واژه كلمه‌هاي Hypertext Preprocessor گرفته شده مي‌باشند. اين عبارت به معني پيش پردازننده فرامتن است. منظور از اين دو حرف به زبان ساده اين است كه زبان PHP اطلاعات را قبل از اينكه به HTML تبديل كند و به كاربر نمايش دهد، پردازش مي‌كند و سپس كدها را در قالب HTML در مرورگر كاربر نمايش مي‌دهد.

منظور از Hypertext يا ابر متن، متن‌هاي بزرگ و طولاني است كه به صورت HTML نوشته مي‌شوند. البته برخلاف اينكه كدهاي نوشته شده فقط به صورت متني و ساده مي‌باشند، بعد از پردازش توسط مرورگر كاربر الزاما به صورت متني نخواهند بود. يك سند HTML مي‌تواند داراي تصوير، ويدئو، جدول ، لينك و… باشد. اگر هنوز نتوانسته ايد به خوبي اين موضوع را درك كنيد و با خودتان مي‌گوييد منظور از ابر متن چيست؟ بهتر است خودتان به يك ابر متن نگاه كنيد!

براي مثال صفحه اصلي دوره‌هاي آموزش برنامه نويسي آواسام را در نظر بگيريد. آن چه مي‌بينيد يك صفحه شكيل با اجزاي مختلف از جمله تصوير، متن، كادربندي و… است. اما اگر قصد داريد پشت صحنه اين صفحه وب را ببينيد، كافي است با مرورگر خود(مثلا مرورگر كروم) روي صفحه كليك راست كنيد و روي گزينه Inspect كليك كنيد. آنچه كه مي‌بينيد يك Hypertext است.

بيشتر بدانيد :HTML چيست؟ توضيح مفاهيم همراه با مثال + ليست تگ‌هاي HTML

منظور از زبان نشانه گذاري يا Markup چيست؟

شايد براي شما اين سوال پيش آمده است كه زبان نشان گذاري چيست؟ ياتفاوت زبان‌هاي برنامه نويسي و زبان‌هاي نشان گذاري چيست؟ و چرا همه برنامه نويسان بر اين موضوع تاكيد مي‌كنند كه HTML يك زبان برنامه نويسي به حساب نمياد. HTML با هدف تعريف استانداري براي استفاده در طراحي وب به وجود آمد تا به وسيله آن بتوان صفحات وب سايت را طراحي كنيم و به كاربران نمايش دهيم.

به همين دليل در HTML از يك سري علائم نشان گذاري به اسم تگ يا  Tag استفاده شد. تگ‌ها با هدف شناساندن منظوري خاص به مرورگر كاربر استفاده مي‌شوند. HTML را مي‌توان زبان مشترك بين شما و مرورگرهاي وب دانست. با توجه به قرارداد و قوائدي كه براي HTML تعريف شده است، عبارت مربوط به هر تگ به منظوري خاص به كار مي‌رود. اين عبارت‌ها بين علامت‌هاي <> قرار مي‌گيرند تا توسط مرورگر شناسايي و پردازش شوند. براي مثال براي اينكه به مرورگر نشان دهيم كه اين متن يك پاراگراف است از تگ <p> به صورت زير استفاده مي‌كنيم:

<p>اين يك پاراگراف است كه در بين تگ‌هاي باز و بسته پاراگراف نوشته شده استp>

همانطور كه مشاهده كرديد، استفاده از HTML به همين راحتي است. كافي است تگ‌هاي مختلف را ياد بگيريد، وب براي طراحي وب سايت‌هاي خود از آن‌ها استفاده كنيد.


 

 

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

۲۷ بازديد

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است كه پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در كاميون متحرك قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي  كالا پايا و خشك كن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي كه به طور دائم به ملك متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از كار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يك لايه دشواري اضافه كند.

 

هنگام بررسي اينكه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينكه چگونه لوازم شما ممكن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي كمك به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملك بررسي مي كنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

 منبع : فروشگاه كالا پايا    https://kalapaya.com/

 

نكات مهم براي كاهش خطر ابتلا به كرونا در محل كار

۲۹ بازديد

نكات مهم براي كاهش خطر ابتلا به كرونا در محل كار

 

خيلي از افراد پس از شيوع كرونا نوع كسب و كارشان را تغييراتي دادند. به طور مثال خيلي ها خدماتشان را آنلاين كردند و از انجام خدمات حضوري براي ديگران پرهيز كردند. اما خيلي از ما نمي توانيم كارمان را به صورت دوركاري انجام دهيم و در اين شرايط بحراني كرونا نيز ناچار به رفت و آمد به محل كار و ارتباطات با ديگران هستيم. انجام نكات و پروتكل هاي ياد شده در محل كار از ما در برابر كرونا محافظت مي كند.

بهتر است اگر شرايطش را داريد و مي توانيد به صورت دوركاري كار كنيد اين كار را انجام دهيد. با اين كار در امنيت خواهيد بود. بسياري از افرادي كه به كرونا مبتلا شده اند از همكاران و مشتريانشان اين ويروس را گرفته اند و مدتي بيمار بوده اند. البته كه با دقت زياد مي توان خطر ابتلا را بسيار كاهش داد.

همان طور كه مي دانيم ماسك زدن از مهم ترين موارد ياد شده در مجموعه پروتكل هاي بهداشتي مراقبت از كرونا است. هرگز بدون ماسك به محل كار خود نرويد. استفاده از ماسكهاي پزشكي ملت بلون دار در مدلهاي سه لايه اي و ماسك سه بعدي مي تواند خطر را از شما دور كند. هميشه در حين كار ماسك داشته باشيد و آن را برندرايد. خيلي از افراد پس از رسيدن به محل كارشان ماسك را بر مي دارند و خودشان را در معرض خطر قرار مي دهند. حتي همكاران نيز خود مي توانند براي شما خطرناك باشند. يك ناقل كافي است تا بتواند همه را مبتلا كند. پس بسيار مراقب باشيد.

بهتر است فاصله بيشتري از همكاران و مشتريان داشته باشيد. براي ايجاد فاصله با همكاران در صورت امكان ميزها و محل هاي كار را از يكديگر فاصله بدهيد. گذاشتن ميز ها رو به ديوار نيز باعث كاهش خطر مي شود.

اگر مشتريان حضوري داريد بهتر است بين شما و آن ها يك حائل وجود داشته باشد. طلق هاي پلاستيكي و شيشه مي توانند به عنوان اين حائل باشند و خطر را كاهش دهند. اين روزها در بسياري از ادارات و بانك ها اين فاصله برقرار شده است تا كارمندان در ايمني بيشتري باشند.

ساعت هاي متفاوتي براي صرف غذا داشته باشيد. بهتر است هر كس به تنهايي غذا بخورد. چرا كه در زمان غذا خوردن ناچار به برداشتن ماسك است. غذا خوردن در محيط كاري به صورت دسته جمعي و با فاصله كم خطر ابتلا را بسيار افزايش مي دهد.

به صورت مرتب ميز كار و وسايل خود را ضدعفوني كنيد. يك ضدعفوني كننده روي ميز بگذرايد و هر مدت يكبار از آن براي پاكسازي ميز كارتان استفاده كنيد.

سرويس هاي بهداشتي عمومي نيز يكي از محل هاي خطرناك هستند. در هنگام ورود و پس از اتمام كار شيرآلات و سطوحي كه با آن ها تماس پيدا مي كنيد را به خوبي ضدعفوني كنيد.

گردش هوا ايجاد كنيد. با باز گذاشتن پنجره و يا روشن كردن تهويه و يا باز گذاشتن در ايجاد جريان هوا كنيد. هواي راكد حتي اگر ماسك هم داشته باشيد بسيار خطرناك است و مي تواند بسيار خطرناك باشد.

 

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

۲۸ بازديد

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

ارشا هودرو يكي از معتبرترين و فعال ترين شركت ها در زمينه فروش خودرو در كشور است كه بهترين خودروها را در مارك ها و مدل هاي خارجي و ايراني با بهترين شرايط به فروش مي رساند و در صورت تمايل به خريد اقساطي ، نقد اين شركت ، فقط با كارشناسان شركت تماس بگيريد.

 

امروزه با افزايش قيمت ها در كشور ، قدرت خريد خودروها در كشور بسيار كاهش يافته است و بسياري از مردم بسيار مايلند خودروي مورد علاقه خود را به صورت اقساطي خريداري كنند. بنابراين به دليل استقبال مردم ، فروش اقساطي خودرو بسيار رواج پيدا كرده و شركت هاي زيادي تأسيس شده است كه در اين زمينه فعاليت مي كنند و خودروها را در مارك ها و مدل هاي ايراني و خارجي توليد و عرضه مي كنند. هر شركتي با توجه به سياست تجاري خود شرايط ويژه اي را براي فروش اقساطي خودرو در نظر مي گيرد. در همين حال ، برخي از اين شركت ها منافع مشتري را بيش از هر چيز ديگري در نظر مي گيرند ، در حالي كه برخي ديگر منافع خود را در نظر مي گيرند. از كدام يك از اين شركت ها خريد كنيد.

 

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

 

فروش موكول خودرو با مناسب ترين شرايط

فردي كه قصد خريد خودرو به صورت اقساطي را دارد ، هميشه به دنبال شركتي است كه از نظر او بهترين شرايط را در بين شركت هاي فروش اقساطي خودرو دارد. اما فروش اقساطي خودرو با مناسب ترين شرايط به چه معناست و شركت ها بايد چه شرايطي را در مقابل خريدار قرار دهند تا بتوانند خريدي مناسب و اقتصادي انجام دهند؟ يكي از بهترين شرايطي كه شركت ها مي توانند براي خريدار تعيين كنند ، تعداد مناسب اقساط با توجه به شرايط مشتري است. شركت هاي فعال در زمينه فروش اقساطي خودرو مي توانند هنگام فروش خودروي مورد نظر مشتري به صورت اقساطي كه شرايط مشتري را برآورده مي كند ، مشتريان زيادي را براي خريد اقساطي خودرو جذب كنند. شخصي كه قصد خريد اقساطي خودرو را دارد درآمد خود را حساب مي كند و تعداد اقساط را با توجه به درآمد خود تعيين مي كند ، بنابراين شركت ها نيز بايد تعداد اقساط را متناسب با بودجه مشتري تعيين كنند تا اقساط را بفروشند. بسته به درآمد خود ، يك نفر ممكن است خودرويي را فقط با چند قسط كوتاه مدت خريداري كند و شخص ديگري ممكن است به خودرويي با اقساط بلند مدت نياز داشته باشد.

 

تعويق فروش خودرو و تحويل خودرو در كوتاه ترين زمان ممكن

زمان لازم براي تحويل خودرو در طرح تغيير زمان خودرو براي مشتري بسيار مهم است و مشتري مايل است خودروي مورد نياز خود را در اسرع وقت تهيه كند ، البته هر شركت طبق قوانين و سياست ها. زمان هاي متفاوت و متفاوتي براي تحويل خودرو در نظر بگيريد. هرچه زمان تحويل خودرو به مشتري كوتاهتر باشد ، در نتيجه مشتري آمادگي بهتري براي استفاده از خدمات شركت خواهد داشت. شركت هايي كه تنها از يك سياست پيروي مي كنند و زمان تحويل خودرو را طولاني مي دانند ، در نتيجه كمتر مورد استقبال مشتري قرار مي گيرد كه در صورت خريد خودرو از اين شركت ها موجب نارضايتي آنها مي شود. البته نوع خودرو نيز مي تواند تأثير زيادي در زمان تحويل داشته باشد و برخي از خودروها مانند خودروهاي خارجي كه برخي از مدل هاي آنها در كشور كمتر رايج است و واردات آنها دشوار است ، ممكن است زمان تحويل بيشتري داشته باشند.

 

فروش اقساطي خودرو

 

تعويق فروش خودرو در مدلهاي خارجي و داخلي

برخي از شركت هايي كه خودروها را به صورت اقساطي مي فروشند فقط خودروهاي خارجي را به صورت اقساطي مي فروشند ، در حالي كه برخي ديگر خودروهاي خود را به صورت محلي توليد مي كنند. اما برخي از شركت هاي ديگر به منظور ارائه تنوع بيشتر خودروها به مشتريان ، اقدام به فروش ، مدلهاي مختلف خودرو ، داخلي و خارجي مي كنند كه هريك از آنها ايراني يا خارجي هستند و شرايط فروش ويژه اي دارند. معمولاً شركت هايي كه انواع مختلفي از خودروها را براي فروش اقساطي خودرو در نظر مي گيرند ، مشتريان زيادي نيز دارند و مشتري با توجه به بودجه اي كه دارد ، مختار است خودرو را تهيه كند.

 

فروش اقساطي خودرو در تهران

تهران به عنوان يكي از بزرگترين و پرجمعيت ترين شهرهاي كشور ، نياز زيادي به خودرو دارد و به همين دليل فروش اقساط خودرو در تهران بسيار رواج يافته است و تا كنون شركت هاي زيادي در اين زمينه تأسيس شده اند. شركت هايي كه در زمينه فروش اقساطي خودرو در تهران فعاليت مي كنند برخي مجاز و برخي ديگر غير مجاز هستند و خريدار بايد به اين موضوع توجه كرده و آن را بسيار جدي بگيرد. خودروهايي كه به صورت نقد و اقساط در اين شركت ها عرضه مي شوند ممكن است حضور خارجي نداشته باشند كه به دليل خريد از اين شركت هاي غيرقابل اعتماد ضررهاي زيادي را براي شما به دنبال خواهد داشت. با بررسي هايي كه انجام مي دهيد ، مي توانيد اعتبار اين شركت ها را ارزيابي كرده و سپس خريد اقساطي خود را انجام دهيد.

 

فروش اقساطي خودرو

شما ميتوانيد خريد اقساطي خودرو را از شركت ساياخودرو به صورت كاملا تضمين شده و به صورت اقساط انجام دهيد.

 

معرفي نرم افزار مديريت پروژه MSP

۲۶ بازديد

مختصري از نرم افزار MSP

با توجه افزايش تعداد و حجم ساخت‌وسازها و پروژه‌هاي عمراني و همچنين مرتفع‌سازي آن‌ها، نياز به مديريت جامع براي فازبندي پروژه‌ها و نحوه اصولي اجراي آن‌ها احساس مي‌شود و از آنجايي كه فردي كه به‌عنوان سرپرست كارگاه موظف به اجراي هر بخشي در زمان معين به خود است، اصول اجراي هر پروژه‌اي بر مبناي برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده ضروري به نظر مي‌رسد.

آسان بودن كار با نرم ‌افزار MSP، سهولت استفاده از امكانات ويندوز، شباهت و نيز سازگار بودن كامل محيط و نوار ابزارهاي اين نرم افزار با ساير محصولات مايكروسافت، راهنماي برخط (Online) و كامل داخل برنامه، وجود نماهاي متنوع و گزارش گرفتن، امكان تعريف جدول‌هاي جديد و نيز نماها، به‌طوركلي داشتن يك محيط مورد پسند كاربر، اين نرم‌افزار را به نوع قابل توجهي از ساير نرم‌افزارهاي مشابه متمايز كرده است و مي توان MSP را به عنوان يكي از بهترين نرم افزار هاي مديريت پروژه در نظر گرفت.

امكاناتي كه اين نرم افزار در اختيار كاربرها قرار مي‌دهد طوري هست كه هم در مرحله برنامه ريزي و هم در ساير مراحل از قبيل گزارش‌گيري و نيز كنترل مي‌توان از آن استفاده كرد و نهايتاً به عنوان شناسنامه اي با درنظر گرفتن احجام كار هويت بخش مي‌باشد.

w1_0d4z.png

زير شاخه‌هاي مديريت پروژه

1- مديريت زمان در پروژه

2- مديريت محدوده در پروژه

3- مديريت كيفيت در پروژه

4- مديريت هزينه در پروژه

5- مديريت منابع انساني در پروژه

6- مديريت ريسك در پروژه

 

قابليت هاي نرم افزار MSP

در اين نرم افزار مي‌توان با تعريف زيرمجموعه‌ها كه براي هر پروژه اي مجزا مي‌باشد از قابليت بيشتر آن بهره برد. زماني كه شما قصد پيگيري و مديريت چند پروژه را به طور همزمان داشته باشيد اين ابزار بسيار مفيد خواهد بود به طوري كه كاربر اين امكان را خواهد داشت كه حول چندين پروژه گزارشات خود را به صورت همزمان دريافت كرده و اين خود بيانگر اين خواهد بود كه در سازمان شما سطح اجرايي بالا خواهد بود.

از ديگر قابليت هاي نرم افزار MSP مي توان به شناخت فعاليتهاي مختلف پروژه از طريق ساختار شكست  (Work Breakdown structure) يا اصطلاحا" WBS اشاره كرد كه با توجه به موضوع قرارداد و نوع پروژه تفاوت داشته و در واقع احجام كلي كار به فعاليتهايي در واحد كوچكتر تقسيم خواهد شد.

قابل‌ذكر هست كه هدف ما از تعريف WBS در يك پروژه و ايجاد ارتباطات و زمان فعاليت رسيدن به يك شبكه زمان‌بندي است و شبكه زمان‌بندي پروژه شامل ارتباطات و زمان فعاليت‌ها است كه در برنامه‌ريزي زمان انجام پروژه به ما كمك مي‌كند.

شبكه زمان‌بندي به ما مي‌گويد چه فعاليت‌هايي با چه تقدم و تأخري بايد نسبت به هم باشند و قبل از شروع فعاليت چه فعاليت‌هايي بايد انجام شوند. در شبكه زمان‌بندي، زمان فعاليت‌ها مشخص شده است و زمان انجام كل پروژه را مي‌توان به كمك شبكه زمان‌بندي پيش‌بيني كرد.

مسيري كه طولاني‌ترين زمان را تعيين مي‌كند و به‌اصطلاح مسير بحراني پروژه است در شبكه زمان‌بندي مشخص مي شود.

 يكي ديگر از مواردي كه از مزاياي نرم افزار MSP هست نشان دادن ميزان درصد پيشرفت پروژه‌ها مي‌باشد.   

برخي مواقع در حال انجام پروژه‌اي هستيم و برداشتمان اين هست كه درصد پيشرفت باتوجه‌به پيشرفت فيزيكي 42 % است ولي در حقيقت نمي‌توان پيشرفت واقعي در پروژه را تخمين زد اما تركيبي از سه نموداري كه در ادامه آورده شده است پيشرفتي از  كل پروژه را به صورت واقعي‌تر براي ما مجسم كرده و كنترل و مديريت پروژه را تسهيل نمايد.

 

 

مشخص كردن زمان معين هريك از فعاليت ها از مهمترين مواردي هست كه اهميت استفاده از نرم افزار فوق را نشان مي دهد.

مشخص‌كردن زمان‌بندي و مديريت پروژه‌ها به كمك نرم افزار MSP يكي از مراحل مهم تعريف براي انجام فعاليت ها با كنترل لازم است.

 زمان فعاليت‌ها را مي‌توان به راحتي در منوي Gantt Chart در ستون Duration  وارد كنيم اما نكته مهم رسيدن به يك تخمين مناسب از زمان فعاليت‌ها است.  

تخمين زمان فعاليت‌هاي پروژه باتوجه‌به نوع پروژه و نوع نگرشي كه به مديريت اجرايي پروژه خواهيم داشت متفاوت است.

ممكن است شما براي دو فعاليت يكسان در دو پروژه متفاوت زمان هاي متفاوتي را وارد كنيد چون شرايط اجرايي در دو پروژه متفاوت است .

براي اين كه بتوان مدت‌زمان فعاليت را تخمين زد از روش‌هاي زير استفاده مي‌كنيم:

- اطلاعات قديمي قبلي، مانند پروژه‌هايي كه قبلاً انجام شده.

- از طريق افرادي كه قرار است فعاليت را انجام دهند.

- نظر كارشناساني كه قبلاً پروژه‌اي شبيه پروژه شما را مديريت كرده اند.

 

شما مي‌توانيد در قسمت Start date روز شروع فعاليت و در قسمت Finish date تاريخ پايان فعاليت را وارد نماييد و در قسمت‌هاي بعدي برنامه‌اي كه مي‌خواهيد براي زمان‌بندي پروژه خود داشته باشيد را انجام دهيد و Ok بزنيد.

در نظر داشته باشيد كه در ابتدا، ما زمان‌بندي را به‌صورت اتوماتيك و خودكار براي تمامي فعاليت‌ها تعريف كرده بوديم و زمان هر فعاليت را هم خودمان بر اساس اطلاعاتي كه در دست داريم وارد نموده و نرم افزار MSP زمان پايان پروژه را به ما نشان خواهد داد اگرچه مي توانيم زمان شروع و پايان را تغيير داده و گزارش مورد نظر را بلافاصله بر اساس داده جديد از نرم افزار MSP بگيريم.

 

گزارش‌گيري  Report

1) گزارش گرفتن به‌صورت نوشتاري

?) گزارش گرفتن به‌صورت تصويري

در گزارش‌گيري نوشتاري مي‌توانيم فعاليت‌هايي كه از آنها قصد گزارش‌گيري داريم را ويرايش و جزئيات نمايش اطلاعات مانند فونت، سايز نوشته‌ها و ... را انتخاب نماييم. همچنين مي‌توانيم يك فرمت جديد گزارش‌گيري براي نرم افزار تعريف كنيم مثلاً در آن نام، نحوه نمايش بازه‌هاي زماني ( كل پروژه، سال به سال، ماه به ماه و ...) و تعداد تكرار آن نيز در صورت نياز (مثلاً دو ماه يكبار) برحسب نوع اطلاعاتي كه مي‌خواهيم در گزارش باشند قابل تنظيم هستند، تمامي گزارشات كاغذي به‌صورت نوشتاري خواهد بود.

در گزارش‌گيري تصويري در صورت نياز ارائه گزارشات به حالت تصويري و نموداري و به‌صورت ارائه گزارش با فرمت ( اكسل و Visio ) خواهد بود.

گزارش‌گيري بدين ترتيب خواهد بود:

گزارش از فعاليت‌ها

گزارش از منابع

كه مي توان بر اساس منابع يا Task مشخص نمود همچنين مي توان بر اساس هزينه، بودجه، و ... نيز گزارش‌گيري نمود و در ادامه به صورت تصويري هم ارائه شده است.

اين برنامه به مدير پروژه اجازه مي‌دهد تا منابع را بر اساس كار تمام‌وقت و يا پاره‌وقت تخصيص دهد.