نكات مهم طراحي سايت

۶۲ بازديد

طراحي وب سايت از يك سري اصول استاندارد پيروي مي‌كند كه رعايت آن موجب بهبود عملكرد سايت در ارتباط با كاربران مجازي مي‌شود. در اين مقاله شما را با نكات مهم طراحي سايت و طراحي پورتال آشنا خواهيم كرد.

تعداد بازديدكنندگان هر وب‌سايت به راحتي قابل مشاهده است و هر بازارياب مي‌داند كه چه مقدار ترافيك دريافت مي‌كند. اما آنچه پس از آن اتفاق مي‌افتد به وضوح آشكار نيست.

به همين دليل نكات طراحي سايت سخت است و تحت تاثير عوامل زيادي قرار دارد. حتي پس از انجام دادن 1000 پروژه موفق وب براي ما دشوار است كه بدانيم چه چيزي به بهترين وجه كار مي‌كند.

چيدمان ساختاري وب‌سايت

وب‌سايت درواقع شامل دو چيز است، ظرف و محتوا.

ظرف وب‌سايت نيز شامل دو چيز است: ساختار و سبك.

ابتدا با ساختار شروع مي‌كنيم كه نكات آن درباره چيدمان صفحه است.

پيشنهاد وب رمز: تكنيك‌هاي طراحي سايت

?.اهرم سلسله مراتبي بصري

هر صفحه داراي سلسله مراتب بصري است. اگر با مفهوم اين عبارت آشنا نيستيد ما تعريف آن را در اينجا براي شما آورده‌ايم:

طراحان وب از سلسله مراتب بصري استفاده مي‌كنند تا توجه بازديدكنندگان را به سوي عناصر مهم هدايت كنند. طرح وب شامل موقعيت (بالا و پايين صفحه)، اندازه‌ها (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويديو، تصاوير، نمادها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) است.

?.استفاده از يك عنوان توصيفي و كليدي در صفحه اصلي

عنوان در بالاي صفحه اصلي قرار دارد و مي‌تواند توصيفي يا غيرتوصيفي باشد. در صورت توصيفي نبودن بازديدكننده ممكن است نتواند به اولين سوال خود يعني «آيا من در جاي مناسب هستم؟» پاسخ دهد. همچنين عنوان توصيفي براي استفاده از كلمه كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از بازاريابان يك عنوان زيركانه يا مبهم مي‌نويسند. اما روشن و واضح بودن عنوان يك روش هوشمندانه‌تر است. بهتر است به جاي نوشتن يك عنوان جالب اما مبهم يك عنوان توصيفي بنويسيد.

?.فراخواني براي اقدام را در بالاي صفحه قرار ندهيد

بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در صفحه وب‌سايت شما بگذرانند اما اين بدان معني نيست كه آماده اقدام و يا خريد هستند. فراخواني براي اقدام معمولا در پايين صفحه انجام مي‌شود.

طي يك تحقيق كه 25 ميليون بازديدكننده را مورد تجزيه و تحليل قرار داد دريافتيم كه بيشتر درگيري‌ها در زير صفحه اتفاق مي‌افتد. تنها به اين دليل كه محتواي موجود در بالاي صفحه قابل مشاهده است لزوما به اين معنا نيست كه موثرترين مكان براي فراخواني مخاطب است.

?.يك صفحه طولاني بسازيد كه به تمام سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد

پيكسل‌هاي بيشتر يعني فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، پرداختن به اعتراضات و افزودن شواهد حمايتي. اگر بازديدكننده پاسخي براي يك سوال مهم پيدا نكند به راحتي تا پايين صفحه حركت مي‌كند و زماني كه راضي شد خواندن را متوقف مي‌كند.

?.نمايش يك چيز در يك زمان مشخص

چيزي كه معمولا بيشتر مشتريان در هنگام شروع پروژه طراحي وب به ما مي‌گويند معمولا اين جمله است: «من يك طراحي تميز و مدرن را دوست دارم.». بازديدكنندگان فضاي آشفته را دوست ندارند. درواقع آن‌ها فضاي سفيد را دوست ندارند بلكه پيچيدگي بصري كم را دوست دارند.

در سال 2012 گوگل تصميم گرفت كه بداند چه وب‌سايت‌هايي از نظر بازديدكنندگان زيبا هستند. اين يك مطالعه درمورد سادگي با يك نام بسيار پيچيده بود: «نقش پيچيدگي بصري و نمونه‌سازي اوليه درمورد برداشت اول از وب‌سايت‌ها: تلاش در جهت درك احكام زيبايي‌شناسي».

آن‌ها در اين تحقيق دريافتند كه طرح‌هاي پيچيده كم‌تر به عنوان زيبايي درك مي‌شوند.

منبع : https://tinyurl.com/yxq2cpta

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.